#

Căile Ruginite Române


    Am călătorit prima oară cu trenul când aveam 7 ani iar greșeala mea inocentă a fost să îmi placă de pe atunci sunetul roților pe șine.

    15 ani mai târziu ajung să regret că am această plăcere în România.

    În condiția de student gratuitatea face drumurile suportabile (chiar dacă absolut toată lumea este nervoasă din cauză că studenții ocupă locurile fără a scoate bani din buzunar și nici măcar nu circulă mereu pe biletele pe care le iau) dar CFR nu te lasă sub nici o formă să uiți unde te afli.

    Să apuc întâi drumul bunei credințe și să amintesc că întru-câtva la clasa I, unde recunosc că am reușit să mă strecor din când în când în zilele mai puțin aglomerate, totul este într-adevăr în normalitate iar scaunele, comparativ cu restul claselor, sunt chiar comfortabile.

    În ceea ce privește restul opțiunilor de călătorie, igiena este un cuvânt pe cale de dispariție sau un fenomen rar. Aici mă refer mai ales la toalete.

    Acum să trecem la criteriile unui secol mai înaintat și să scutur puțin praful de pe prizele parcă cumpărate pentru casa de chirpici a bunicii, care oricum nu merg tot timpul iar chiar dacă ar fi funcționale trebuie mai întâi să vorbești cu nașul, chiar să insisți, să le pornească. Între timp te rogi ca acesta să fie motivul pentru care nu au curent. Până acum cea mai urâtă întâmplăre, la acest capitol, a fost când mi s-a prăjit laptopul, deși într-o zi un șoc era să mă prăjească și pe mine.

    Rămânem în același secol și vorbim despre căldura din iad ce apare vară și frigul inimilor înghețate a celor de la conducerea CFR din timpul iernii, a aerului condiționat numai de cheful celor care ar trebui să îl întrețină, repare sau scoată din uz la vremea potrivită.

    Nu mai e nevoie să dezvolt nimic legat de întârzieri și de probabilitatea atât de scăzută de a ajunge la timp. Acest subiect deja a dat naștere unui număr suficient de glume și critici.

    Trenurile regionale, chiar dacă sunt concepute pentru low-cost, ar trebui măcar întreținute. În schimb unele uși nu se închid. Mă refer atât la ușile de compartiment cât și la cele ale vagonului. Geamurile pot fi și ele blocate, curentul se poate întrerupe brusc și circuli în beznă, iar mirosul...

    Dar vi s-a întâmplat ca numărul vagoanelor să fie aleatoriu? 1,3,5,2?  Recunosc că mi s-a întamplat o singură dată, dar a durat mai mult să îmi găsesc vagonul și locul la care trebuie să mă așez decât să stau să scriu acest articol.

Publicat: 14/07/2019 19:18


# 16 aprecieri
# 1321 vizualizări

Comentarii


Adauga comentariu



Articole asemănătoare