#

Sănătate și mișcare acasă


            Când vine vorba de sănătate și aspect fizic, oamenilor își doresc mai degrabă 2 lucruri: să piardă din greutate și să capete masă musculară. Când nici una din ele nu se întâmplă, mai devreme sau mai târziu, o formă de frustrare începe să ne macine.

    Corpul perfect a ajuns atât de promovat și vândut încăt este din ce în ce mai greu să fii mulțumit, în adevăratul sens al cuvântului, de propriul corp. Corpul perfect instigă la mișcare, însă are și defectul de a fixa un ideal nerealist, iar asta are repercusiuni mai grave, ce nu pot fi vindecate cu câțiva kilometri alergați pe săptămână.

    Indiferent de ce rezultate vrei să obții de la tine și propriul corp, trebuie găsit un mind-set care să te ajute să duci la capăt ceea ce îți propui.

    Cum sunt tot mai des întrebat de prieteni cu privire la ce ar trebui să facă, m-am gândit să încerc să formulez un răspuns cât mai cuprinzător pe baza experiențelor proprii.

 

  1. Corpul are un mod preferat/personal de a se mișca

 

    După mulți ani de dans și mișcare a devenit evident și indiscutabil faptul că fiecare om percepe mișcarea diferit și că două corpuri nu se vor mișca niciodată la fel.

    Așa că, dacă ți se spune că pentru a slăbi trebuie să alergi, iar ție nu îți place să o faci, nu te gândi că singura ta opțiune s-a epuizat. Există multe alte metode, combinații de exerciții care pot genera o ardere intensă în corp făcând mișcare fizică acasă.

    Folosește obiectele din jur pe post de echipament. Fie că e vorba de prosop sau de sticlele cu detergent, crează un program de mișcare folosind obiectele din casă. 

    Caută modul de mișcare pe care îl preferi. Nu contează că este alergatul, ciclismul, boxul, înotul. În mod sigur sunt și forme de mișcare de care nu ai auzit încă.

 

  2. Prima schimbare stă în modul de funcționare al corpului

 

    Foarte puțini pleacă de la premisa că vor să schimbe felul în care se simt în propriul corp, iar și mai mulți confundă confortul fizic cu aspectul fizic plăcut.

    Poți fi sănătos și te poți simți bine în corpul tău fără a avea biceps uriaș sau cât mai multe pătrățele, iar asta se poate obține fără a merge la sală. A devenit un clișeu faptul că doar într-o sală de fitness se pot obține astfel de rezultate.

    Dacă nu vrei să faci mișcare pentru aspectul fizic, atunci fă-o pentru binele încheieturilor, sângelui, minții.    

 

    3. Fi sigur pe tine și pe ce vrei când te apuci de mișcare

 

    Ceea ce vrei să obții determină modul în care îl obții.

   Dacă vrei să fii body builder, atunci adoptă programul de antrenament la sală și acasă, alimentația, somnul și toată cealaltă muncă din spate.

    Dacă vrei să devii atlet, acceptă că e mai importantă tehnica decât aspectul fizic pe care vrei să îl obții.

    Dacă vrei să faci mișcare pentru sănătate, atunci nu te compara cu nici unii de mai sus și doar ai grijă să faci mișcare de câteva ori pe săptămână. Interesează-te sau roagă pe cineva să te învețe să execuți corect exercițiile pe care vrei să le faci, altfel s-ar putea să îți provoci dureri inutile.

 

    4.Orice alegi să faci, unicitatea corpului tău joacă un rol important

 

    Deși există tipare și sfaturi generale legate de alimentație, nu sunt tocmai accesibile pentru toată lumea.

    Poate ai alergii, boli sau pur și simplu nu îți plac unele alimente sau mâncăruri. Aici trebuie doar să fii deschis și să profiți de toată oferta alimentară pe care secolul XXI o oferă. Soluții sigur sunt și oamenii chiar fac eforturi să ți le vândă. Am vorbit și noi puțin despre ce, cum și ce înseamnă să își creezi propria alimentație.

    Pe cât posibil, recomand să fie folosite cât mai puține suplimente. Nu am nimic împotriva lor, ba chiar am apelat la ele când simpla alimentație nu asigura suplimentele de care corpul avea nevoie, însă nu văd de ce ar trebui să fie folosite fără un motiv bun.

    Poți folosi oricând un habit tracker app pentru a urmări fiecare schimbare pe care vrei să o faci.

 

    5. Pentru a te simți bine în pielea ta, nu trebuie neapărat să mergi la sală

 

    Deși nu am petrecut multă vreme în sală, am avut suficient timp să observ cum mulți doar stau și pierd vremea, fie că au sau nu telefonul la îndemână.

    Motivația de care ai nevoie nu stă acolo, într-o încăpere cu alți oameni puși pe treabă sau nu. Totul pleacă de la ceea ce se petrece în interior. Dacă ești mai motivat se te antrenezi acasă pentru că îți poți pune singur muzică sau atras de ideea de mișcare în aer liber, atunci pliază-te pe propia dorință. 

    Poate această pandemie a scos cel mai bine în evidență faptul că poți face mișcare și acasă, când și cum ai timp. Așa că o să fac și câteva recomandări de aplicații pe care le-am folosit la rândul meu și care au funcționat pentru mine:

Centr - Este cea mai bună aplicație de fitness și mindfulness pe care am descoperit-o și folosit-o până în prezent. În spatele ei este echipa lui Chris Hemsworth

Antrenamente Acasă - Am folosit-o o lungă perioadă de timp și este cât se poate de eficientă.

Un app cu Nume prea Evident - Are dificultate progresivă, zile de repaus, diversitate

    Oricare ți-ar fi scopul, este mai aproape decât crezi!

Publicat: 27/01/2021 00:09


# 4 aprecieri
# 336 vizualizări

Comentarii


Adauga comentariu



Articole asemănătoare